WhatsApp handel en groothandel

Deze sector van handel en groothandel is een erg brede sector die niet gericht is op het leveren van diensten, maar op het bewerken, voorbereiden, maken en verhandelen van producten. Bij een bedrijf uit deze sector of branche ligt de nadruk op het (ver)kopen. Doordat Nederland van oudsher een handelsland is komen veel goederen nog steeds Nederland binnen om zo per trein of vrachtwagen verder het land in te treden. Doordat dit zo’n grote sector is in Nederland zal ook deze sector zich goed om te kiezen voor WhatsApp Business uitbesteden. De klantenservice is voor deze branche erg belangrijk omdat ze zowel B2B leveren als B2C.

Waarom WhatsApp Business uitbesteden in juist deze sector?

Zoals hierboven al benoemd is een goede klantenservice belangrijk omdat je aan een verscheiden groep mensen verkoopt. Bij het verhandelen van goederen komen vaak klantvragen naar boven die je zo snel mogelijk op wilt lossen om het proces niet teveel te vertragen. Vragen kunnen gaan over bijvoorbeeld voorraad, productinformatie, retourneren of leveranciers die wat willen verkopen. Als je deze belangrijke vragen niet goed tackelt kan het zijn dat je klanten misloopt. Je kan als bedrijf deze klantenservice uitbesteden aan Chatkracht.

Waarom WhatsApp Business?

WhatsApp Business is een ideale tool gemaakt door Meta voor bedrijven die WhatsApp willen gebruiken als extra kanaal voor hun klantenservice. WhatsApp wordt door veel mensen (96% van de Nederlanders) laagdrempelig gebruikt. Dit kanaal heeft voor veel personen dan ook de voorkeur als het gaat om klantenservice. Bij deze tool van Meta kan je ook gemakkelijk je klanten labelen waardoor je ook in één oogopslag ziet of het om een bestaande of nieuwe klant gaat. Bij nieuwe klanten kan je bijvoorbeeld gaan werken met een welkomst korting. Je kan er dus zowel klanten mee analyseren, verkopen generen en gebruiken als kanaal voor de klantenservice.