Facebook marketing voor jouw bedrijf

Wie kent het niet, Facebook. Dit social media platform is de laatste jaren als een bom gegroeid en met de komst van vele actieve gebruikers maakt dit het ook een interessant kanaal om op te adverteren. Wist je namelijk dat Facebook alleen al in Nederland meer dan 10 miljoen actieve gebruikers heeft. Dat is zo een groot aantal dat je hier als bedrijf gewoon aanwezig op moet zijn.

Maar wat zijn de mogelijkheden van Facebook marketing en hoe kun je ervoor zorgen dat je dit gelijk goed instelt? En wat zijn de meest gemaakte fouten bij Facebook marketing? Een Facebook specialist van BuildSocial legt het je uit.

Facebook marketing start bij adverteren

Wanneer je een normale post plaatst op de Facebookpagina van jouw bedrijf bereikt deze slechts 6 tot 8% van jouw volgers. Hier is je bereik dus echt minimaal. Wanneer je dit wilt vergroten is het verstandig om Facebook advertenties in te zetten. Hiermee weet je namelijk zeker dat jij jouw doelgroep gaat bereiken. Zo heb je de keuze om advertenties op te zetten aan de hand van interesses die relevant zijn voor jouw bedrijf. Zo bereik je een groep personen die nog nooit eerder in aanraking is gekomen met jouw bedrijf, maar wellicht wel interesse heeft in de diensten of producten jij aanbiedt.

Vermijd hierin wel de meest gemaakte fout met Facebook marketing, namelijk het te breed inzetten van deze interesses doelgroep. Wanneer deze namelijk te breed is zal je merken dat je veel budget kwijtraakt aan personen die helemaal niet zo geïnteresseerd zijn in jouw diensten of producten. Zonde natuurlijk want met kleine aanpassingen kun je deze doelgroep al een stuk kleiner maken en is de kans dus groter dat deze personen converteren op jouw website. En dat is het uiteindelijk doel dat je wilt bereiken!