Met een incassobureau ben je verzekerd van jouw geld

Als ondernemer heb je geregeld te maken met facturen die niet betaald worden. Klanten reageren niet op de factuur of er wordt gezegd dat het geld al overgemaakt is. Een vordering is dan vaak de enige optie. Echter wil je wel op goede voet blijven met jouw klanten, waardoor het inschakelen van een incassobureau soms een te grote stap is. BMK kan jou echter helpen om hier wel een positieve ervaring uit te halen.

Het innen gebeurt aan de hand van een positieve benadering

Een incassobureau helpt jou om de goede relatie met jouw klanten te behouden en daarnaast ook de openstaande facturen betaald te krijgen. Een persoonlijke aanpak is hierbij van belang, zodat de klant wel begrijpt dat er consequenties aan het niet betalen van een factuur zitten. Hiervoor wordt een positieve benadering gebruikt, zodat de klanten de volgende keer jouw producten en diensten wederom afnemen. Aan de hand van een intakefase wordt de vordering gelezen en wordt er een ingebrekestelling aangemaakt voor de klant. Daarna wordt de sommatiefase gestart, waarbij een betaalregeling getroffen wordt met de klant.

De relatie tussen de klant en jou wordt behouden

Als er daarna nog geen gewenst resultaat wordt geboekt, wordt je op de hoogte gesteld van eventuele vervolgstappen en wordt er een advies opgesteld. Aan de hand van dit advies kan er een gerechtelijke fase gestart worden om het geld alsnog in ontvangst te kunnen nemen. Ook bij deze gerechtelijke fase wordt gezorgd voor een zo goed mogelijke band tussen jou en de klant. Echter komt er nu wel druk op de klant te staan, zodat jij het geld voor jouw diensten in ontvangst kunt nemen. Je wilt immers dat jouw bedrijf draaiende gehouden wordt en zonder betaalde facturen kan dit niet.